olen ollut joulusta asti nuhassa ja kuumeenkin kanssa on vähän sellanen on-off-suhde. alan jo kyllästyä tähän koska yleensä olen kipeä korkeintaan 2 päivää. olin muksuna aina kateellinen kavereille joilla oli kahen viikon keuhkokuume koska ne sai olla pois koulusta. no enää en ole. hengittäminen alkaa olla jo työlästä ja kurkkupastilleja on tullut vedettyä ku karkkia pahoina hetkinä. lisäksi mulle tulee aina aika ajoin kuumia aaltoja, joista en oikeastaan ole pahoillani koska yleensä olen enemmän tai vähemmän kohmeessa. paitsi että niitä kuumia aaltoja seuraa aina extra jäätyminen joten se siitä. pitäis juoda minttu-teetä kun se auttaa kurkkuun muttakun mulla ei ole kuin sitruuna teetä. saakeli.

Olin muuten aika vihainen iskälle viime lauantaina. Olin mennyt kilttinä tyttönä käymään kotona ja odotin että iskä tulee kotiin laivalta ja tuo mulle suklaata. mutta tarina menikin niin että kun iskä joi liian monta kaljaa eikä sitten osannutkaan puhua selvää suomea ja opastaa mistä hänet pitää hakea. no menin äiskän kanssa terminaaliin vastaan ja odotettiin siellä niinkauan kunnes vimppakin matkustaja oli tullut ovesta ulos. no kun soitin sille ukolle niin hän ilmoitti olevansa taksissa matkalla lietoon eli hänet pitää hakea sieltä no lähdin sitten äiskän manausten saattelemana ajelemaan lietoon. no sitten odotettiin liedossa. ja taas soitin ja sitten rakas isäni ilmoitti olevansa jo kotona. kiva juttu muuten mutta kun ei se tuonut sitä pirun suklaata.

mun lapsukaiset on tosi vihasia mulle. ne on ollut häkkiarestissa eilisestä asti ja pian ne varmaan mukiloi toisensa. olen oikestaan aika kohtuuton äiti, koska ne ei ole edes tehnyt mitään pahaa. niiden luonteeseen vaan kuuluu että on pakko tunkeutua joka paikkaan johon mahtuu ja syödä kaikkea mitä eteen sattuu (mm. mun hiukset, kaikki elävät viherkasvit, laukut, matot, muovipussit ja ovenpielet). no ne löysi reiän jonka kautta ne pääsee jonnekkin salaperäiseen paikkaan jonne mahtuu vain mun sormi ja en lainkaan pidä siitä koska pelkään että ne mieltyy sinne niin että muuttavat pian sinne. ja ei olisi mitenkään epätavallista jos ne sieltä jotenkin löytää tien yläkerran asuntoihin ja sitten kuulen vain naapurin kiljuntaa tai kolahduksen joka kuuluu pään osuessa maahan kun joku pyörtyy. en ole vielä löytänyt mitään millä tukin ne hiton reiät joten ne vihottelee mulle varmaan vielä parisen päivää. ehkä annan niille paljon jotain herkkuja ni voivat sitten niihin purkaa kaiken energian. tai sitten ei koska ne saa vaan lisää energiaa. damn. luulin että vain ihmislapset on hankalia. mut kyl mun lapsukaiset ihmislapset voittaa 100-0!

ainiin, sain uuden koneen. se on upea juttu. nyt voin ladata kuvia ja musiikkia koneelle ilman että se pimahtaa. samalla tietokoneen käyttö nousi taas hieman koska edellisen kanssa into ehti vähän lopahtaa koska meillä ei synkanny. on myös hyvä olla toimiva kone nyt kun alkoi piinavimmat kuukaudet ennen kesää. mä olen niin tylsä ihminen talvisin. en nyt vanno kesälläkään olevani mitenkään poikkeuksellisen mielenkiintoinen mutta ainakin olen vähemmän tylsä kuin nyt. odotan jo että saan kaivaa ihanan vaaleanpunaisen joponi talvivarastosta ja rundailla sillä ympäri kaupunkia. ja kesällä on mukavaa kun ei tarvitse käyttää kenkiä. veikkaan myös että talvisin tapahtuu enemmän typeriä juttuja, esimerkkinä viime perjantai, jolloin oli kiire viimeiseen bussiin ja siinä samalla kun juoksin kilpaa ajan kanssa päätin kompastua ja tietenkin jotkut reippaat nuoret miehet tulee auttamaan mut ylös luullen todennäköisesti että olen liian humalassa oleva teini joka ei itse pääse ylös. sain kaupanpäälisiksi muutamia mustelmia ja ihonrepeämän lantiolle. sen jälkeen tuli vähän sellanen perinteinen iltapäättyitaasmainiosti-olo, mutta onneksi pääsin aika pian nukkumaan. vaikka en saanutkaan nukuttua. ottakaa siis opiksenne. älkää juosko ikinä busseihin. jos kerran olette jo sen verran myöhässä että pitää juosta niin se ei auta enää mitään vaan myöhästytte joka tapauksessa (tuo ei ole kylläkään totta). luulen että tähän on hyvä lopettaa.